• De Algemene Ledenvergadering op woensdag 27 juni 2018 stond in het teken van de toekomst van sv VENO, een onderwerp die belangrijk is voor alle leden en toekomstige leden. Een speciale onderzoekscommissie heeft onderzocht wat de identiteit is van sv VENO en op welke wijze het voetbal kan bijdragen aan het vormen van éénheid in een bloeiende vereniging. De resultaten van dit onderzoek zijn op de Algemene Ledenvergadering gepresenteerd. Afgelopen zomer heeft de onderzoekscommissie het rapport afgerond en haar aanbevelingen bij het bestuur aangeboden. Het bestuur heeft besloten de aanbevelingen over te nemen. Hoe dit precies zijn uitwerking krijgt, zal de komende maanden blijken. Er wordt onder andere gewerkt aan het actualiseren van de diverse beleidskaders, taakomschrijvingen en regels.

Hieronder volgt de samenvatting uit het rapport. Het volledige rapport kun je hier downloaden.

Samenvatting rapport onderzoekscommissie: "Aanbevelingen ten aanzien van de toekomst van de voetbalvereniging SV V.E.N.O."

De onderzoekscommissie Toekomst SV V.E.N.O. is in het leven geroepen om een aantal prangende problemen in kaart te brengen om vervolgens het bestuur handvaten te geven hoe deze problemen het hoofd te bieden. De problemen zijn enerzijds divers en anderzijds onderling verweven met elkaar. Eenieder rondom SV V.E.N.O. heeft er wel een mening over, zonder dat er consensus is, met onderlinge wrevel en tweespalt tot gevolg.

De commissie verwoordt de opdracht van het bestuur als de kernvraag:
    Wat wil SV V.E.N.O. nu en in de toekomst bereiken, en welke stappen kun je daartoe nemen.

Met hulp vanuit de KNVB heeft de commissie "het net opgehaald" vanuit informatie gewonnen uit brede lagen in enrondom de vereniging. Vanuit die informatie is het gekomen tot conclusies en aanbevelingen te geven.

De aanbevelingen die de commissie doet en uitwerkt zijn:

• SV V.E.N.O. is bovenal een voetbalvereniging
    • Recreatief voetbal is fundament van de vereniging
    • De jeugd heeft de toekomst, investeer in de jeugd
    • Selectie moet gedragen worden door voldoende aantallen leden
    • Handhaaf de basistaken van het verenigingskader
    • Wervingsbeleid verenigingskader en leden

Als je de geest van die aanbevelingen samenvat, dan beantwoordt je feitelijk de kernvraag: SV. V.E.N.O. dient te streven naar:

1. Continuïteit
    2. Plezier
    3. Prestatie

En hoewel deze drie hoofdpunten onderling afhankelijk zijn, moge het duidelijk zijn dat het voortbestaan van de club (1) belangrijker is dan een relatief detail als de dag-keuze van het prestatievoetbal (3).